Tip menyewa kereta di Kuala Lumpur, KL

Tip menyewa kereta di Kuala Lumpur

Membayar awal selalunya bermakna kos sewa yang lebih murah. Walau bagaimanapun, tempahan anda tidak boleh dibatalkan. Selalunya, bayaran muka menyimpan kereta, tetapi anda masih boleh menukar atau membatalkan tempahan anda sebelum tarikh pengambilan. Di samping itu, prapembayaran mungkin membawa risiko dengan kebankrapan dan sebagainya. 

Related: FAQ pemulangan kereta sewa

Semak bahawa tiada had untuk bilangan kilometer dengan syarikat penyewaan. Syarikat penyewaan popular biasanya menawarkan kilometer percuma tanpa had. Kerosakan atau kecurian kereta biasanya TIDAK dilindungi di bawah insurans perjalanan berterusan. 

Pertanyaan deposit kereta sewa yang wajib tahu.

Kenderaan bermotor dikecualikan dan satu-satunya cara untuk mengelakkan kos yang berkaitan dengan acara ini adalah untuk mendapatkan insurans kereta yang betul (seperti Super CDW). 

Semak kereta sewa untuk kerosakan semasa mengambil kereta. Berjalan mengelilingi kereta dan tinggalkan rekod yang luas mengenai kerosakan sedia ada pada kereta itu. Juga lakukan ini semasa memulangkan kereta. Jika perlu, ambil gambar sebelum dan selepas. Ambil masa anda. Lebih sukar selepas itu untuk membuktikan kerosakan sudah ada jika ia tidak direkodkan semasa pemeriksaan awal (selain itu, selalunya sukar untuk membantah penjagaan anda dalam bahasa asing). 

Bayaran kereta sewa lain yang anda perlu tahu

Jika anda mesti memulangkan kereta dengan tangki penuh , kemudian melawat stesen minyak berhampiran pejabat penghantaran. Apabila mengambil kereta sewa, kadangkala masih ada ruang untuk berunding. 

Anda mungkin boleh mendapatkan naik taraf murah kepada model yang lebih besar dan lebih baik. Jika kereta sewa anda dihantar ke hotel anda, pastikan kereta itu diletakkan di garaj tempat letak kereta hotel (biasanya percuma untuk tetamu hotel). pastikan anda mempunyai wang tunai kecil sedia di dalam kereta anda, jadi mudah untuk membayar di pondok tol. 

Tip: penggunaan app peta atau gps bila memandu kereta sewa anda

Berhati-hati dengan kenderaan anda rosak. Sesetengah jenis insurans (atau pelan sandaran) mungkin membantu anda dalam keadaan itu. 

Cuba letak kereta sewa anda di tempat berbumbung, supaya kereta tidak menjadi terlalu panas di dalam (jika tidak, anda akan perasan bahawa penyaman udara tidak berfungsi lagi di beberapa ketika semasa perjalanan anda).

Jangan biarkan tingkap anda terbuka apabila meletakkan kereta sewa anda. Anda tidak mahu melihat monyet mencuri barang anda.


Jangan segan nak hubungi kami untuk kereta sewa di Kuala Lumpur yang terbaik.

Popular Posts